BinaryVision

איך להרוויח משירות חינמי

מאת בתאריך 14/07/13, תחת כללי

תודות ל- Edward Snowden סוף סוף הגיעו כמה כתבות מעניינות לעיתונים. אין שם שום דבר חדש שאנחנו לא ידענו, אבל אולי הציבור הרחב לא שמע על זה.
אחד האספקטים היותר מעניינים הוא התשלום שהממשלה עושה לחברות תמורה למידע הרגיש שהן מדליפות.
בכתבה הזאת יש דיון מעניין על כמה כסף עולה כל הדלפה. חברות הסלולר גובות בין 200 ל- 700 דולר לחודש להדלפה.

מה שיותר מעניין אותי – כמה משלמים על הדלפות של חברות קטנות יותר כמו WhatsApp למשל.

זה לא מפתיע אף אחד שמיקרוסופט מדליפה שיחות והודעות של סקייפ בתשלום סמלי, גם לא באמת מפתיע שפייסבוק וגוגל ברשימת תורמי המידע, אבל לחברות שאלה יש מודל עסקי, ותשלום על ההדלפה יכול דווקא להיות לצרכי שקיפות (יותר קל לעקוב אחרי תשלומים מאשר מדברים שעושים בחינם).

הודגמא של WhatsApp לא מוזכרת בכתבה אבל בתגובות ציינו כמה אנשים שיכול להיות שמדובר במודל עסקי של ממש. זה גם יכול להסביר למה אנשים מחוץ לארה"ב מקבלים חידוש חינם לשנה על חשבון החברה.

אם מישהו מוצא מקור אמין לדבר הזה – אמשח לשמוע. אני לא רוצה לצעוק זאב אבל הייתי מאוד שמח לא להשתמש במסנג'ר הזה יותר.

3 תגובות:
  1. אוהד כהן

    בקיצור: הודעות לשלוח עם OTR

  2. iTK98

    WhatsApp אינו שירות חינמי, יש להם כ-250 מליון משתמשים שמשלמים להם דולר עבור שנה (אפשר להוריד את משתמשי אייפון שמשלמים פעם אחת בלבד, את השתתפות ברווח של פליי סטור וחנויות אחרות, ואפשר לומר שהם מרוויחים כ-100 מליון דולר בשנה).

    כל העניין של קבלת תשלום עבור מסירת לוג הוא עבור הטכנאי שמוציא את הלוגים משרתי החברה. אם ניתן פאנל ניהול לגורמי אכיפה, אז הם משלמים לפי כמות בקשות (הם למעשה משלמים על תחזוק הפאנל, תעבורה, ותשלום לעורכי דין שצריכים להתעסק עם הניירת). בעקרון הם לא אמורים להרוויח ממסירה של לוגים, אלא רק לכסות את העלויות שלהם. בפועל כנראה שאתה צודק, והחברות השונות פשוט סוחרות במידע שלהם עלינו עם גורמי אכיפת החוק.

    הפתרון הוא, כמו שאוהד הזכיר לפני, שימוש בהצפנה של הודעות שהן בעל תוכן רגיש. לצערי לא מצאתי יותר מדי שותפים להצפנת ההודעות שלי, צריכים שכל הצדדים שלוקחים חלק בשיחה יכירו בפרוטוקול. אולי יהיה נחמד לכתוב פוסט על אפלקציות שתומכות בהצפנה (באנדרויד ואייפון), כדוגמת RedPhone ו-TextSecure.

השאר תגובה

מחפש משהו?

תשתמש בטופס למטה כדי לחפש באתר: