BinaryVision

בזק: שלום!

מאת בתאריך 04/02/10, תחת כללי

צ'או בזק. עכשיו נתן סיכוי לתשתית של HOT, לא שאני עובר ל- HOT מתוך בחירה, ברור שזה הרע במיעוטו ושחסרה תחרות בתחום תשתית האינטרנט בארץ. אולי יום יבוא וסלקום / אורנג' / חברת חשמל יעשו קצת תחרות. בכל מקרה, רציתי לכתוב קצת על החיים שאחרי המעבר. בעיקר, איך שורדים עם טלפון שמחובר ל- Skype ומה הבעיות שזה עושה.

למה לעבור? האינטרנט בבזק לא רע, כשהוא עובד, וזכיתי לחודשים ארוכים של תקלות, וגם יותר יקר. השיקול העיקרי במהלכים כאלה הוא כסף, אז אני אדבר על המקרה הפרטי מאוד שלי.

אני לא רוצה להיכנס עמוק לנושא הפיננסי, אז אגיד בקיצור שמנוי קיים ב- ADSL ישלם 92 ₪ לחודש (כולל תשתית 2.5 וקו קל בהתחייבות לשנה), וב- HOT מצטרף חדש לאינטרנט בלי קו ישלם 80 ₪ עם חודשיים מתנה בהתחייבות ל14 חודש בלי לשלם התקנה. ככה שההבדל לחודש הוא 23 ₪ (מחיר ממוצע כולל את המתנה של HOT).

החיסכון פה בא במחיר של קו הטלפון (קו קל בבזק). האמת שרציתי לנתק את הקו, כי נמאס לי לקבל שיחות מרקטינג וטעויות במספר. אבל מה אפשר לעשות עם מכשיר הטלפון היפה עכשיו?

מצאתי מכשיר ב- Ebay, האמת שמצאתי כמה, אבל אדבר על האחד שקניתי. קוראים לו SkypeKey, הוא בעצם כרטיס קול חיצוני, מתחבר למחשב ב- USB, ובצד השני יש לו שקע לקו טלפון. לא בדיוק פסגת הטכנולוגיה, אבל יש לו תוכנה שיודעת לחייג דרך SkypeOut.

קודם כל למי שיש חשבון ב- Google Voice יכול לראות מיד את הפוטנציאל בלחייג לארה"ב וקנדה חינם ועוד ממכשיר טלפון אמיתי. מי שמשתמש הרבה ב- Skype בטוח ייהנה מהאפשרות לענות לשיחות נכנסות בהרמת שפרפרת, אבל אני בעיקר נהנה מהשיחות לטלפונים קוויים בארץ בלי הגבלה (עד 6 שעות ביום) תמורת 22 ₪ לחודש (€3.95).

ברור לי שאם משלמים גם ל- Skype אין ממש חסכון, והתשלום לסלולר הוא יותר גבוה מבבזק, וגם אין מספר טלפון לשיחות נכנסות. מצד שני אין את החיוב המציק של ה30-60 שקל על שיחות לטלפונים קווים כי זה כבר כלול במחיר. זה גם לא נורא שאנשים יתקשרו אליי לנייד ואני פשוט אחזור אליהם.

ועכשיו ברשותכם רשימה קצרה של היתרונות וחסרונות. קודם החסרונות:

המחשב צריך להיות דלוק כל הזמן, וכמובן צריך גם אינטרנט כל הזמן. החלון של ה- Skype לא קופץ כשמתקשרים ואצלי הטלפון בכלל בחדר השני ככה שלא מרגישים את כל התהליך במחשב.

אי אפשר לשלוח או לקבל פקס, לא שאי אפשר טכנולוגית, פשוט הדבר חסום ב- Skype. אבל הפתרון לבעיה הזאת הוא די פשוט: שירות MyFax.com נותן לשלוח חינם לטלפונים של בזק (השירות מוסיף עמוד ראשון עם פרסומת האתר), ושירות MyFax.co.il נותן מספר פקס זמני בקידומת של מירס ל5 ימים ושולח את הפקס לאימייל חינם.Skype --> Internet --> Computer --> SkypeKey --> Regual Phone

הבעיה הכי הרצינית היא שאם תופסים יותר ממחצית רוחב הפס, ה- Latency קופץ למעלה ואיכות השיחה הופכת למאוד ירודה. זה קורה אם מורידים קובץ גדול, או אם ה- Torrent פתוח. כדי לפתור את הבעיה צריך נתב שתומך ב- QoS , ולא רק זה, צריך לשכנע את Skype לעבוד בצורה צפויה מספיק בשביל שחוקי ה- QoS יתפסו עליו מה שגם לא פשוט כמו שזה אמור להיות. האפשרות הפחות טובה היא להגביל את ה- Torrent מאוד בשעות היום למשל, ולסגור אותו לפני שיחות חשובות.

עוד חסרון הוא שאי אפשר להתקשר לכל המספרים הנייחים. אמנם השירות עובד מעולה למספרי בזק, HOT, קווי זהב, סלקום נייח, אורנג' נייח ופרי טלקום – אבל, אי אפשר להתקשר בכלל מספרי 1-800, 1-700, מספרי כוכבית של בזק (1-222) ככה שלהתקשר לשירות לקוחות של HOT לא כזה טריוויאלי כמו שזה אמור להיות. מה שכן, לרוב החברות יש גם מספר עם קידומת רגילה ככה שאפשר להסתדר.

טוב, עכשיו קצת על הדברים הטובים.

כמו שכבר אמרנו, קשה להתלונן כשהשיחה חינם. מאוד נחמד להתקשר לארה"ב וקנדה ולדבר שעות חינם.

אפשר גם לקחת את החשבון Skype לנייד. Orange למשל, נותנים 30 מגה אינטרנט חינם לרוב המנויים, ויש גם Wifi כמעט בכל מקום, ככה שאפשר לחייג דרך Skype (ממליץ על התוכנה Nimbuzz בגלל איכות השיחה).

מי שטס לחצי שנה להודו בטוח לא יתנגד לשיחות זולות לארץ מתוכנה שאפשר להתקין בכל מקום, במיוחד כשהאפשרות השניה היא לשלם על שיחות מהסלולר.

:, , , , ,
4 תגובות:
  1. לימודים

    ממתין בקוצר רוח להעילמותה של בזק

  2. שחר

    שלום, אני מעוניין לחבר את הטלפון הקווי בבית אל המחשב, ככה שאם הטלפון יצלצל בבית אוכל לקבל את הטלפון דרך המחשב.

    שאלתי:
    האם ההתקן המוצג למעלה הוא דו-כיווני? כלומר אם אני רוצה לחבר את הלפטופ שלי (שאין לו מודם), אך יציאת יו.אס.בי לקו הטלפון ושאוכל לדבר דרך המקרופון של המחשב ולשמוע דרך הרמקולים.

    האפשרי? תודה רבה מראש!

  3. 植牙

    植牙的疼痛程度是非常輕微的,在手術過程中都會施以麻醉,所以說患者在手術的過程中是不會有痛覺的,植牙手術後的疼痛其實也是非常輕微,只要患者有配合吃止痛藥、消炎藥,術後的疼痛感大概就跟拔牙的疼痛程度是差不多的甚至更低。

  4. Cell Express

    תזכרו את מה שאני רושם.. עוד 10 שנים מהיום עולם האינטרנט ישתנה לחלוטין. פייסבוק הולכת להיות הספק והתשתית אינטרנט בכל העולם. מקווה שזה יהיה חינמי. הם הולכים להשתלט על העולם, זה כבר בתכנון מתקדם. בקרוב תגלשו מהסלולר באפליקציה וב WIFI שלהם

השאר תגובה

מחפש משהו?

תשתמש בטופס למטה כדי לחפש באתר: